Overtuigingskracht zit in kwaliteit, niet kwantiteit
Erbovenuit steken, daar gaat het om. Om ervoor te zorgen dat uw potentiële opdrachtgever voor u kiest, moet u overtuigende offertes opstellen. Die overtuigingskracht zit ‘em niet in de veelheid aan volgeschreven pagina’s. Het draait om uw expertise, het vertrouwen dat u creëert en de indruk die u achterlaat.
Veel offerteschrijvers zijn specialist op hun vakgebied. Daardoor schrijven ze ook als vakspecialist: met focus op de inhoud, jargon en veel details. Maar offertes vallen niet in de categorie ‘informerende teksten’. Met een offerte wilt u uw lezer ervan overtuigen dat u of uw bedrijf de gewenste situatie kan helpen creëren binnen een gestelde termijn, op een efficiënte wijze en tegen aanvaardbare kosten. Wie een offerte wil opstellen die overtuigt, zal dus verder moeten kijken dan alleen de inhoud.
Schrijven met vier hoeden op
Tijdens deze training bekijken we de offerte met vier verschillende hoeden op: die van de verkoper, de jurist, de inhoudelijk specialist en die van de communicatiemedewerker. Ook staan we stil bij het voortraject van de offerte en het tekstformat. In de training wordt elke les direct toegepast op de offertes die deelnemers van tevoren hebben ingestuurd. Zo ontstaan stap-voor-stap aansprekende offertes, die effect sorteren.
In de follow-upbijeenkomst kijken we vervolgens wat er al goed gaat en wat nog aandacht verdient. En gaan we dieper in op thema’s die de deelnemers aandragen. Zo komt iedereen welbeslagen ten ijs bij de volgende offerte-aanvraag.
“Je offerte moet je potentiële opdrachtgever de overtuiging geven
dat jij of jouw bedrijf op een efficiënte wijze de gewenste situatie kan helpen creëren
binnen een gestelde termijn en tegen aanvaardbare kosten.”
Zowel incompany als individueel
De training is bedoeld voor iedereen – senior, medior, consultant, partner of zzp’er – die regelmatig offertes of voorstellen voor (potentiële) opdrachtgevers schrijft en die overtuigender wil maken. Zodat de offertes doen wat ze moeten doen: de opdracht binnenhalen. Wilt u dat uw medewerkers offertes kunnen schrijven die het verschil maken? Neem dan contact met de Schrijversstudio voor een incompany-training.
Wilt u individueel meedoen aan een training met open inschrijving? Kijk dan in de cursusplanning.